новини : activity

2011-09-20

Activity


«Фатальні стратегії». Підсумкова колекція Ольги Громової
20.09.2011

Проект Ольги Громової «Фатальні стратегії» – точка перетину актуальної філософії, сучасного мистецтва та моди. Художнє висловлювання у діалозі з ідеями французького філософа Жана Бодріяра.

На його думку, в сьогоднішній дійсності речі та ідеї існують автономно та ефективно самовідтворюються, всі відносини набули суто символічного змісту, втративши систему координат і перетворивши цінності на символи. Результатом цієї втрати стала неможливість визначити, що є істинним, а що – хибним. Реальність затьмарює симуляція.
Яскравою ілюстрацією цієї концепції є мода, одержима суїцидним бажанням загинути в момент свого апогею, яка клонує себе в безкінечно повторюваній піврічній циклічності, узаконює нові символи, спритно вимінюючи їх на нові істинні цінності.

Парадокс? Фатальність. За Бодріяром, стратегічно дієва тільки вона.

Ми пропонуємо відчути це на показі колекції, яку можна побачити тільки раз в житті.

Проект
«Фатальні стратегії» – мультимедійний художній проект, який поєднує сучасну філософію, книговидавництво, моду, перфоманс, архітектуру та сценографію. Унікальна локація, павільйон машинобудування та приладобудування ВДНГ – втілення індустріальної міфології – стає місцем візуальної маніфестації ідей Бодріяра про постіндустріальну метаморфозу економіки, суспільства та свідомості.

Сценографія – концептуальний об’єкт Георгія Сенченка, легенди українського актуального мистецтва, який в тандемі з Арсеном Савадовим стояв у його витоків в 1980-х. Учасника культової першої бієнале Manifesta (Ротердам, 1996).

Образотворчо-пластичні декорації, складні ефекти, які вимагають роботи спеціально спроектованих сценічних механізмів допоможуть створити образи, що існують лише мить в ірреально-примарному просторі.

Головним носієм документації проекту стане художній каталог (англійською та українською мовами) із корпусом критичних статей, інтерв’ю Ольги Громової та репродукціями всіх образів колекції. Його презентація відбудеться як окрема акція.

Куратор
Костянтин Дорошенко, співзасновник «Клініки Дорошенка Грищенко», громадської організації, місія якої – оздоровлення суспільства через культуру. Один з провідних арт-критиків України. Куратор ряду гучних проектів, серед яких перша персональна виставка Олександра Ройтбурда («Розіп’ятий Будда», Київ, 2001, Музей культурної спадщини); «Інсектоїди та рептилоїди: пошук гармонії» (Пекін, 2009, в рамках XXIV Всесвітнього конгресу філософії права та соціальної філософії – Майамі, 2010, в рамках Red Dot Miami Art Fair – Бішкек, 2011, Національний музей образотворчого мистецтва ім. Гапара Айтієва); «Внутрішнє світло» (Лі Сандань (Тайвань), Майкл Мерфенко (Україна-Великобританія), Київ, 2010, Національний художній музей України).

Книга
В якості запрошення кожен гість отримає книгу Жана Бодріяра «Фатальні стратегії»
– український переклад класичного тексту філософа. Спеціальний колекційний тираж видано Gromova Design та «Клінікою Дорошенка Грищенко» у видавництві «Кальварія» (Львів), в інтелектуальній лінійці якого Бодріяр посідає провідне місце.

В інтерв’ю спецвипуску журналу «Українська культура», що вийшов до його 90-річчя та презентувався Міністерством культури України на 54-й Венеційській бієнале (2011), Ольга Громова підкреслює: «Факт перекладу одного з репрезентативних текстів Бодріяра на українську – важливий соціокультурный прецедент, який має бути усвідомлений суспільством. Адже коли національний дискурс отримує таку ін’єкцію ідей, що формулюють сучасність, це живить його модерність (…). Сьогодні криза мистецтва полягає в тому, що його видозмінюють по образу моди – в продукт клонування вузького, політкоректного, комфортного смислу.

Своїм проектом ми хочемо показати, що мистетцво, не дивлячись на засилля цих кабінетних тенденцій, може прорватись до життєствердного руйнування, до буття. І зробимо це за допомогою моди як медіа – того, що наче і є класичним носієм ідеї клонування…»

Колекція
На принципи створення колекції Ольгу Громову надихнула архітектурна біоніка. Цей науково-технологічний напрямок базується на запозиченні неперевершених конструкцій живої природи та реалізації їх у вигляді дизайнерських рішень за допомогою інформаційних технологій. Сучасна біоніка – це новітні дослідження біології, хімії, фізиці, механіці, математиці, кібернетиці. А оскільки як людина, так і світ живої природи біологічно єдині, існує об’єктивна можливість використовувати процеси та зв’язки елементів живої природи в штучно створюваних об’єктах.

В цих запозиченнях форм з самого бутя позначилось не стільки бажання знайти нові візуальні засоби виразносоті, скільки відшукати свіжий інструментарій створення одягу. Розширити рамки існуючих підходів до «кравецького мистецтва», зробивши один крок в майбутнє на шляху до нових технологній і можливостей дизайну в цілому. Тому традиційний арсенал засобів – лінійка, олівець, ножиці та голки – довелось замінити математичною логікою, програмуванням, високоточним проектуванням віртуальних моделей, пошуків технологій лазерного крою та обробки матеріалів.

В результаті кропіткої праці архітекторів, програмістів, конструкторів та технологів народилась неповторна в своїй органічності та технологічності колекція. Народилась, аби жити, збуджувати бажання, вмирати та перероджуватись у метаморфозі – як все живе та сексуальне.

Якщо ви опинились на цій акції – Ви знаєте першоджерело, а значить – володієте енергіями сучасності.

З питань акредитації звертатись до Зоряни Яцури:
тел: +38 067 503 21 04
е-mail: zoriana.iatsura@gmail.com

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930







231 авторів
352 видань
86 текстів
2193 статей
66 ліцензій