Костянтин Москалець



Книжки що вийшли у Кальварії
Келія чайної троянди
Нічні пастухи буття
Символ троянди

Бібліографічні відомості та примітки В.Габора, Приватна колекція: Вибрана українська проза та есеїстика кінця ХХ століття, Львів:ЛА "Піраміда", 2002.

Костянтин МОСКАЛЕЦЬ — поет, прозаїк, літературний критик.
Народився 23 лютого 1963 р. у с. Матіївка біля Батурина на Чернігівщині. Заочно закінчив Літературний інститут ім.М.Горького в Москві (1990). Один із засновників бахмацької літературної групи ДАК. Працював робітником, служив у війську, був учасником львівського театру-студії «Не журись!», у якому виступав як автор і виконавець власних пісень. Лауреат всеукраїнського фестивалю «Червона рута —89» у номінації «авторська пісня». Автор суперхітової в Україні пісні «Вона» («Завтра прийде до кімнати...»). Як літературний критик виступає принагідне під псевдонімами Володимир Драпей та Костянтин Матіїв, узятими на честь своїх дідусів Володимира Драпея та Костянтина Москальця, розстріляних німцями під час війни: перший загинув у Києві, у таборі для військополонених, а другий був розстріляний як колишній директор Матіївської школи та голова сільради. Член Національної спілки письменників України та Асоціації українських письменників. Від 1991 р. письменник живе в с. Матіївка біля Батурина і займається літературною працею.
Костянтин Москалець — автор поетичних книг: «Думи» (К.: Молодь, 1989) та «Songe du vieil pelerin» («Пісня старого пілігрима») (К., 1994), «Нічні пастухи буття» (Львів: Кальварія, 2001) та «Символ троянди» (Львів: Кальварія, 2001), книги прози «Рання осінь» (Львів: Класика, 2000), філософської і літературної есеїстики «Людина на крижині» (К.: Критика, 1999) та щоденникових записів «Келія Чайної Троянди. 1989-1999» (Львів: Кальварія, 2001). (За авторським задумом, усі три слова назви щоденників слід писати з великої літери, як вони вперше й були надруковані у «Сучасності», 2001. — Ч.1-2).
До книги Костянтина «Рання осінь» увійшли роман «Вечірній мед», повість «Досвід коронації» і вибрані новели.
Повість «Куди мені подітися?» опублікована у часописах «Кафедра» (1989. — Ч.8) і «Прапор» (1990. — Ч.4), «Досвід коронації» — у «Сучасності» (1993. — Ч.10), щоденникові записи «Келія Чайної Троянди...»-у «Сучасності (2001. — Ч.1-2), уривки з роману «Вечірній мед» — у газетах «Літературна Україна» (1993. — Ч.7. — 18 лют.) і «Просвіта» (1993. — Вип.15. — Квіт.) та «Буковинському журналі» (1995. — Ч.1-2), а велика добірка малої прози — у машинописному журналі «Літературний ярмарок» (1989. — Ч.2).
Новела «Споглядання черешні» ввійшла в антологію «Квіти в темній кімнаті» (1997).
Проза Костянтина Москальця перекладена англійською (повість «Досвід коронації», опублікована в антології «From Three Worlds», 1996) та німецькою (новела «Споглядання черешні», вміщена в антології «Ein Rosenbrunnen», 1998) мовами. Польською перекладені вірші (Literaura na ?wiecie. — 1995. — Nr.10) та есе «Місяць милування місяцем» (Akcent. — 1997. — Nr.3).
Воістину самобутній чоловік — Костянтин Москалець. Його прозі притиманна глибока філософічність та вишукана естетичність, пластичність і поліфонічність. Чимало його творів, як і інших членів літературного угруповання бахмацького ДАКу, належать до щоденникових або близьких до щоденникових записів, так званих «сполохів», які нагадують «дзуйхіцу» — давньояпонський жанр, у якому працювали Сей-Сьонагон, Камо-но Тьомей, Кенко-хосі та ін. Саме з подібною прозою Костянтин Москалець уперше виступив в альманасі «Вітрила'87» (К.: Молодь, 1987). Тут він оприлюднив цикл мініатюр «Сполохи», написаний під враженням і на тлі хорових прелюдій Йоганна Себастьяна Баха. Цикл був настільки вивершеним, що сприймався як цілісне оповідання. Мова ж його звучала, мов поезія. Могло навіть здатися, що упорядник вмістив «Сполохи» в розділі «Проза» помилково.
Герої Костянтина дуже часто прагнуть вирушити в мандри і таки мандрують, навіть до Парижа, і зазнають там неймовірних пригод. Проте все відбувається тільки в уяві. Однак саме це й рятує їх від порожнечі й нудьги. Нудьга стала навіть однією з героїнь повісті «Куди мені подітися?».
Письменник володіє надзвичайним даром повертати до життя людей минулих віків. Вони, народжені в далеких країнах, можуть несподівано з'явитися на вулиці вашого рідного міста, заговорити з вами, поскаржитися на кепське життя. У творах Москальця епохи, події, настрої так тісно переплітаються, що важко відрізнити, що, де й коли відбувається, і люди в цьому плетиві життя, як і колись, так і тепер, почуваються однаково самотніми. І у вас виникає дивне враження: споконвіку на цій землі ніхто ніколи не помирав і не помре, бо всі ми — вічні. Тільки блукаємо поміж світами...
Окремі новели з циклу «Дев'ять концертів» під назвою «Вибрані концерти» вперше опубліковані у журналі «Світо-вид» (1990. — Ч.4), новела «Споглядання черешні» — у машинописному журналі «Літературний ярмарок» (1989. — Ч.2), відтак — у журналах «Авжеж!» (1991. — Ч.4) та «Кур'єр Кривбасу» (1996. — Ч.55-56), а цикл «Нові сполохи» — у «Сучасності» (1998. — Ч.7-8). Філософські есе «Людина на крижині» — у «Світо-виді» (1995. — Ч.1), а «Місяць милування місяцем» — у квартальнику «Арка» (1994. — Ч.1). Тексти Костянтина подано за його книгами та антологією «Квіти в темній кімнаті».
Література Константиненко К. Пробудження таланту (Москалець Костянтин. Думи: Вірші. — К.: Молодь, 1989. — 40 с.) II Дніпро — 1990. — Ч.7; Зборовська Н. Заради короткої миті свободи слова: Сторінками сучасної авангардної прози // Літературна Україна. — 1993. — Ч.6. — 11 лют.;Драпей В. Воскресіння чаю (До 15-ліття бахмацької групи ДАК) // Сучасність — 1993. — Ч.10. — С.35-48; Те саме // Москалець К. Людина на крижині: Літературна критика та есеїстика. — К.: Критика, 1999, — С.85-106; Панамарьов В. Очікуючи на Автора // Критика. — 2000. — Ч.5; Антипович Т. Трощення рами постмодерну (Костянтин Москалець. Рання осінь. — Львів: Класика, 2000) // Книжник review — 2000. — Ч.6; Сидор-Гібелинда О. Стратегії самотності (Костянтин Москалець. Рання осінь. — Львів: Класика, 2000) // Книжник review. — 2000. — Ч.6; Матвієнко С. Есей: Між алібі та компроматом (Оксана Забужко. Хроніки від Форпнбраса. — К.: Факт, 1999; Юрій Андрухович. Дезорієнтація на місцевості. — Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1999; Костянтин Москалець. Людина на крижині. — К.: Критика, 1999) // Критика. — 2000. — Ч. 12; Гаврилів Т. Топографія сучасної української прози // Гаврилів Т. Знаки часу: Спроба прочитання — Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2001. — С. 175-184; СтуД. Світ зловив, але не втримав (Костянтин Москалець. Келія Чайної Троянди. Щоденник: 1989-1999. — Львів: Кальварія, 2001) // Книжник review. — 2001. — Ч.20;Долженкова І. Про себе, коханого, або «Я і Кант» (Костянтин Москалець. Келія Чайної Троянди. Щоденник: 1989-1999. — Львів: Кальварія, 2001) // Книжник геуіе*. — 2001. — Ч.23; Гуреш Т. Містифікація з ознаками щоденника (Костянтин Москалець. Келія Чайної Троянди. Щоденник: 1989-1999. — Львів: Кальварія, 2001) // Там само та ін.

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930







231 авторів
352 видань
86 текстів
2193 статей
66 ліцензій